025-32918746 ورود
تعرفه هاقالب هاامکانات

اشتباهاتی مربوط به بازاریابی در شبکه های اجتماعی که باید خودداری کنید

»اشتباهاتی مربوط به بازاریابی در شبکه های اجتماعی که باید خودداری کنید
اشتباهاتی مربوط به بازاریابی در شبکه های اجتماعی که باید خودداری کنید
شبکه های اجتماعی امروزه بستر مناسبی برای تبلیغات و بازاریابی می باشند و به دلیل کاربران زیادی که در این فضا حضور دارند ، رغبت افراد برای فعالیت در این فضا و اقدام به بازاریابی روز به روز بیشتر می شود .


چگونه در شبکه های اجتماعی بازاریابی کنیم ؟


اشتباهات رایجی در بازاریابی شبکه های اجتماعی وجود دارد که توسط بازاریابان انجام می شود .


10 دیدگاه اشتباه در بازاریابی شبکه های اجتماعی :


1-شبکه های اجتماعی برای تفریح و وقت گذرانیست
خیر . شبکه های اجتماعی تنها برای وقت گذرانی نوجوانان نیست . امروزه شبکه های اجتماعی بستر مناسبی برای تبلیغات ، معرفی و بازاریابی کسب و کار می باشد .

2- باید تعداد فالوورها را زیاد کنیم
اگر تعداد زیادی از افراد فالور شما باشند اما با اهداف شما همسو نباشد هیچ فایده ای ندارد . شما باید محتوای خوب در شبکه های اجتماعی خود ارائه دهید و در نهایت به هدف بازاریابی خود برسید . بنابراین خرید فالوور و ... اصلا در فروش شما کارایی ندارد .

3-فقط باید مطلبی گذاشت بدون استراتژی :
صرف محتواگذاری و حضور در شبکه های اجتماعی کارایی ندارد . همانگونه که در هر کاری اعم از راه اندازی کسب و کار ، خرید و فروش محصولات و ... باید برای فعالیت خود برنامه ریزی کرد و استراتژی مناسبی داشت ، برای بازاریابی مناسب در شبکه های اجتماعی نیز باید استراتژی مناسبی داشت .
داستان اینگونه شروع می شود : تصمیم می گیرید به شبکه اجتماعی بپیوندید، پروفایل های خود را می سازید ، اطلاعات خود را بارگذاری می کنید و در صفحه خود چیز های جالب توجه درج می کنید . در عرض چند هفته از راه اندازی صفحه فوق العاده شما، موجی از افرادی که به کار شما علاقه مند هستند، به بازدید از صفحه شما می پردازند . اما برای سوالات آنها هیچ پاسخی در این صفحه یافت نمی شود !
و اینگونه صفحه شما بزودی شکست می خورد و بازدید خود را از دست می دهد .
شما باید استراتژی خود در بازاریابی شبکه های اجتماعی را بدست آورید :
هدف شما از راه اندازی صفحه در شبکه اجتماعی چیست ؟
مخاطبین شما در شبکه های اجتماعی چه کسانی هستند ؟
چگونه می خواهید مخاطبین خود را جذب کنید ؟
چه اطلاعاتی و به چه دلیل در اختیار کاربران خود قرار می دهید ؟
قصد فروش محصول خود را دارید یا صرفا معرفی ؟
چه میزان می توانید برای این حضور در شبکه های اجتماعی هزینه کنید ( هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ زمانی )
آیا به تنهایی این کار را می خواهید انجام دهید یا تیم دارید ؟
شبکه های اجتماعی زمان را می بلعند و ممکن است زمان زیادی از شما و تیمتان را بگیرند اما به شما چیزی ندهند . پس با یک برنامه و طرح پیش بروید محدودیت های زمانی را تعیین کنید تا مطمئن شوید روزهایی را صرف تلاش های بی نتیجه نکنید.

4- عدم شناخت درست مخاطبان 
مخاطبین شما مهمترین چیز هستند . پس باید آنها را بشناسید و مطمئن شوید آیا مخاطبین شما ، مخاطبین آن شبکه اجتماعی نیز هستند یا خیر . سعی کنید یک مطلب را برای هر شبکه اجتماعی مطابق با فضا و روحیات افراد موجود در آن شبکه اجتماعی ویرایش و ارسال کنید .

5-برخورد با انتقاد های منفی
هر نظری که به پست های شما داده شود را باید پاسخ دهید . این فرصتی برای ارتباط مسقیم شما با مشتریانتان است .
در شبکه های اجتماعی ممکن است در بین مطالبتان ، انتقادی به خدمات شما وارد شود . نترسید !
شما باید یاد بگیرید چگونه با آن برخورد کنید . به جای جبهه گیری و یا عذر خواهی ، از آن نظر برای کسب و کار خود استفاده کنید .
ابتدا چک کنید آیا واقعا خطایی وجود داشته است و یا فقط ترفندی از جانب رقبا برای خراب کردن برندتان بوده است !

اگر واقعا مشکلی در خدماتتان بوده است آن را برطرف نموده و در قالب یک پست در شبکه اجتماعی مذکور به آن پاسخ دهید و اینگونه به مخاطبین خود بفهمانید فعال هستید و در پی حل مشکلات و ارائه پشتیبانی لازم .
شبکه های اجتماعی برای مردم هستند و مردم دوست دارند با آنها با احترام برخورد شود . انتقادات اگر نادیده گرفته شود و یا پاسخ درستی به آن داده نشود ، می تواند بر احساسات مردم تاثیر بگذارد . حتی می تواند موج انتقادات وسیعتری را به سوی شما بکشاند .
بطور کلی هزاران نفر ممکن است صفحه شما و نظرات داخل آن را مشاهده نمایند حتی اگر کسی به آن نظر منفی پاسخ ندهد و گفتگویی در قبال آن در بین نظرات رخ ندهد اما باز وجود آن تاثیر منفی خود را می گذارد .
بنابراین پیشنهاد می شود یک جعبه پیشنهادی برای جلوگیری از افزایش حجم انتقادات ایجاد کنید تا اگر شخصی منتقد است آن را در قالب یک پیشنهاد ارائه دهد . و همیشه سعی کنید به نحوی کارا پاسخ انتقادات منفی را بدهید تا به بازخوردی مثبت تبدیل شوند .

6- فقط تبلیغ
شبکه های اجتماعی محلی برای ارتباطات و اطلاعات هستند . مردم از تبلیغ محض بیزارند و محتوایی که فقط جنبه تبلیغاتی داشته باشد آزاد دهنده می باشد . اگر فقط اقدام به درج تبلیغات در شبکه های اجتماعی کنید پس می خواهید مخاطبین خود را از دست بدهید !
درست است ، شما قصد فروش دارید . اما با ارائه اطلاعات مفیدی در زمینه کاری به مشتریانتان می توانید در نهایت افراد علاقه مند را به خرید ترغیب کنید.



7- اسپم سازی و عدم حضور
در گفتگوها و نظرات در صفحات مختلف شرکت کنید و تبادل نظر داشته باشید . فقط درج یک پیام تبلیغاتی در بین همه گفتگو ها و نظرات بازخورد خوبی ندارد .

8-اطلاع رسانی به محض ورود و عدم تنوع در محتوا
بطور کلی بلافاصله پس از ساخت یک شبکه اجتماعی نیازی نیست به همه اطلاع رسانی کنید . ابتدا مطالب و پست های جالب و خوبی را در شبکه های اجتماعی خود قرار دهید سپس مخاطبیان را از صفحه خود مطلع سازید .
همچنین در درج و پست کردن محتوا در شبکه های اجتماعی تنوع داشته باشید . اگر همیشه یک مدل محتوا و آن هم تبلیغاتی ارسال می کنید واقعا اشتباه است . سعی کنید تنوع داشته باشید . از اخبار و مقالات ، عکس ها و فیلم های مختلف تا معرفی خدمات و محصولات و حتی لینک دادن به سایت ها .

9- کشاندن اجباری افراد به سایت
هیچ گاه محتوای پست خود را به امید لینک شدن مخاطبان به سایت نیمه کاره درج نکنید . در نهایت هدف شما فروش است نه افزایش رنک سایت . سعی کنید بازاریابی خوبی از شبکه های اجتماعی داشته باشید و اطلاعات تکمیلی در اختیار افراد قرار دهید آنها حتما به مشتریان وب سایت شما تبدیل خواهند شد .

10- عدم رعایت نظم در ارسال محتوا
نظم داشته باشید . داشتن نظم در ارسال محتوا باعث می شود مخاطبین شما از قبل بدانند در چه ساعتی از شبانه روز و یا در چه روزی پیج شما بروز می شود . بنابراین برای اطلاع از پست جدید شما در آن تایم به صفحه شما سر می زنند . درج محتوای بی موقع و بی نظم ، نظم ذهنی و در نتیجه پیگیری مخاطبینتان را بهم می زند ( این اصل در درج محتوا در سایت نیز صدق می کند )

امید است با رعایت این نکات بتوانید از بستر شبکه های اجتماعی برای ارتقای کسب و کار خود استفاده نمایید و بازاریابی خوبی داشته باشید .
طراحی سایت فروشگاهی شروع کنید
طراحی سایت شرکتی شروع کنید
طراحی سایت خبری شروع کنید
طراحی سایت شخصی شروع کنید
طراحی سایت املاکی شروع کنید
دیدگاه کاربران | 0 دیدگاه
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

menusearch