025-32918746 ورود
تعرفه هاقالب هاامکانات

سایت ساز چیست

»سایت ساز چیست
سایت ساز چیست

سایت ساز چیست و بهترین سایت ساز ها کدامند ؟

 

سایت ساز ها ( website builder ) برنامه و ابزارهایی هستند که به شما در ایجاد وب سایت کمک می کنند و به شما اجازه ساخت وب سایت ها در سریعترین زمان ممکن و بدون نیاز به دانش برنامه نویسی یا طراحی سایت را می دهند.
برای اکثر افراد، به ویژه کسانی که اولین سایت خود را راه اندازی می کنند ، یک سایت ساز گزینه ای عالی برای ایجاد یک سایت با کیفیت خوب و طراحی سایت ارزان می باشد.


انواع سایت ساز ها :


دو نوع اصلی سایت ساز وجود دارد . سایت ساز آفلاین و سایت ساز آنلاین
 

1- سایت ساز آفلاین :

 
در سایت ساز های آفلاین شما باید یک برنامه نرم افزاری ساخت سایت را خریداری کرده و در کامپیوتر خود نصب کنید . سپس وب سایت را ایجاد کرده و فایل های خود را در کامپیوترتان ذخیره کنید . هنگامیکه وب سایت شما آماده شد باید همه فایل های وب سایت را در یک هاست آپلود کنید .
در سایت ساز های آفلاین از آنجا که نرم افزار بر روی کامپیوترتان اجرا می شود ، بصورت آفلاین نیز می توانید در سایت خود کار کرده و محتوا درج کنید . اما از آنجاکه باید فایل های خود را بر روی یک هاست آپلود کنید ، باید حداقل مهارت های فنی و تجربه ای را برای این کار داشته باشید . همچنین علاوه بر خرید نرم افزار سایت ساز باید یک حساب میزبانی وب ( web hosting ) نیز خریداری نمایید .

2- سایت ساز آنلاین :

 
همانگونه که از نام آنها مشخص است سایت ساز های آنلاین مبتنی بر وب هستند .
برخلاف سایت ساز های آفلاین ، شما نیازی به دانلود یا نصب نرم افزاری خاص بر روی کامپیوتر خود ندارید و کل نیاز شما تنها یک مرورگر وب (مثل Chrome، Firefox یا Internet Explorer ) و یک اتصال به اینترنت است .
بنابراین از هر کجا و هر سیستمی می توانید بر روی وب سایت خود کار کنید . همچنین از آنجا که در سایت ساز های آنلاین با خدمات میزبانی وب همراه است شما نیازی به تجربه خاص و یا آشنایی به کدنویسی ندارید .
سایت ساز آنلاین سریع ، ساده و ارزان است .

توجه : در ادامه منظور ما از سایت ساز " سایت ساز های آنلاین " می باشد .

چطور سایت بسازم


ساخت سایت با سایت ساز آنلاین برای چه افرادی مناسب است ؟

 
طراحی سایت بدون دانش برنامه نویسی توسط سایت ساز برای همه افراد مناسب می باشد . مخصوصا برای افرادی که :
  1. خیلی سریع نیاز به راه اندازی وب سایت دارند .
  2. مهارت و دانشی در برنامه نویسی ندارند و همچنین وقت یادگیری یا حتی علاقه لازم را ندارند .
  3. در صورت تاخیر در راه اندازی وب سایت ، ممکن است ایده ناب وب سایت آنها از بین برود .
  4. بودجه طراحی سایت آنها کم است .
اگر شما هم از افراد بالا هستید و یا خیر اما قصد طراحی وب سایت حرفه ای را دارید ، پیشنهاد می کنم حتما از سایت ساز ها استفاده نمایید .

 


سایت ساز آنلاین چگونه کار می کند ؟


سایت ساز های آنلاین این امکان را به همه افراد ( اعم از افراد بدون دانش و تجربه برنامه نویسی و یا با تجربه و متخصص ) می دهند تا در کمترین زمان و در عرض چند دقیقه و به راحتی وب سایت خود را آماده کنند .
از آنجا که یک سایت ساز خوب دارای الگوهای کاملی در رابطه با همه نوع کسب و کار ها ( مانند خبر رسانی ، صاحبان کسب و کارهای کوچک ، فروشگاه های اینترنتی و ... ) می باشد ، می تواند برای همه یک طراحی وب سایت حرفه ای داشته باشد .
بطور کلی همه سایت ساز های آنلاین ، آرشیوی از قالب های آماده دارند که بر اساس نوع وب سایت هایی که ایجاد می کنند و با توجه به سلایق و علایق گوناگونی که در جامعه وجود دارد ، طراحی شده اند .
در سایت ساز آنلاین شما کار خود را با ثبت نام و سپس با انتخاب یک قالب از بین آرشیو قالب ها ( website templates ) که به بهترین وجه نیاز شما را برآورده می کند شروع می کنید .

قالب های ریسپانسیو طراحی سایت یوتاب در مقاله سایت ساز چیست
اما در مرحله نخست باید بدانید برای چه کاری نیاز به وب سایت دارید :
* به عنوان مثال اگر قصد فروش کالا یا فایل دارید باید وب سایت شما دارای سبد خرید باشد بنابراین نوع وب سایت فروشگاهی برای شما مناسب است .
* اگر صاحب کارخانه ، تولیدی ، شرکت و یا کسب و کاری هستید و قصد معرفی کسب و کارتان و خدمات و محصولات خود را دارید تا مشتریان با شما تماس بگیریند باید از نوع سایت های شرکتی تهیه نمایید .
* اگر وبلاگ نویس هستید و علاقه به درج اخبار و مقالات دارید و یا اگر برای سازمان خود نیاز به سایت دارید ، نوع سایت های سازمانی / خبری برای شما مناسب هستند .
* اگر مهارت خاصی دارید مثلا در زمینه عکاسی یا نقاشی فعالیت می کنید و می خواهید نمونه کارها و رزومه فعالیت هایتان را با دیگران به اشتراک بگذارید از نوع سایت های کارت ویزیتی استفاده نمایید .

بنابراین ابتدا باید نوع نیاز خود را شناسایی نمایید . درصورتیکه دقیق نمی دانستید چه نوع وب سایتی برای شما مناسب است می توانید با پشتیبانان سایت ساز تماس گرفته و مشاوره بگیرید .
پس از انتخاب نوع وب سایت ، از بین مجموعه تم و پوسته های موجود ، قالب مورد نظرتان که نیاز شما را برآورده می کند ، انتخاب می کنید .
ثبت نام خود را با انتخاب نوع وب سایت مناسب و قالب مورد نظر شروع می کنید ، همه چیز خیلی سریع اتفاق می افتد ، هزینه طراحی سایت را از سیستم پرداخت آنلاین در روند ثبت نام سایت ساز پرداخت می کنید . اکنون وب سایت شما آماده است . مشخصات پنل مدیریت سایت در اختیار شما قرار می گیرد .



امنیت سایت ساز ها :

 

امنیت سایت ساز ها
امنیت از مهمترین مسائل در دنیای طراحی سایت می باشد . در سایت ساز ها نیز این مسئله بسیار مهم است و بسیار به آن توجه می شود .
سایت ساز ها یا اپن سورس هستند و یا با سورس اختصاصی شرکت می باشند :
* برخی سایت ساز ها مانند وردپرس دارای کدهای باز یا اصطلاحا open source هستند و کد آن در اختیار همگان قرار دارد و بنابراین امکان پیش آمدن مشکلات امنیتی در آنها بالاتر می باشد . درصورتیکه از این نوع سایت ها استفاده می کنید باید دائما آپدیت های امنیتی آنها را چک کنید تا سایتتان دچار مشکل و یا خدایی نکرده هک نشود .
* نوع دیگر از سایت ساز ها ، سایت ساز هایی هستند که کد آنها اختصاصی برای آن شرکت سازنده می باشند و در اختیار دیگران نمی باشند . بنابراین اگر کد نویسی قوی داشته باشند مشکل امنیتی که وردپرس و امثال آن دارند را نخواهند داشت .
اما بطور کلی خود شما نیز باید در حفظ و نگهداری اطلاعات پنل مدیریت خود کوشا باشید و از فاش کردن و یا قرار دادن رمز و نام کاربری خود در اختیار دیگران خودداری نمایید .
 
 

امکانات سایت ساز

 
یک سایت ساز آنلاین خوب باید چه امکاناتی در اختیار ما قرار دهد ؟

  • فرایند طراحی سایت در سایت سازهای مختلف متفاوت است. برخی در یک دقیقه سایت را به شما تحویل می دهند ، برخی در چند دقیقه و حتی برخی در چند روز سایت را طراحی می کنند. اگر در این عصر سرعت ، زمان طراحی وب سایت برایتان مهم است پیشنهاد می شود قطعا از سایت ساز آنلاینی که در یک دقیقه سایت را برای شما طراحی می کند استفاده نمایید .
  • امروزه نمایش سایت در نمایشگرهای مختلف مانند موبایل که صفحه سایت به خوبی نمایش داده شود ، بسیار اهمیت دارد . اصطلاحا به این خاصیت ریسپانسیو گفته می شود . پس حتما از ریسپانسیو بودن قالب های سایت مطمئن شوید .
  • حتی سایت های کوچک نیز نیاز به چند صفحه و بخش استاندارد دارند ، مانند صفحه اصلی ، صفحه درباره ما ، پرسش های متداول ، اخبار ، اطلاعات تماس ، معرفی خدمات و ... . بنابراین سعی کنید سایت سازی را انتخاب کنید که امکان ساخت این صفحات را به شما می دهند ( برخی سایت ساز ها پلنی به فروش می رسند و برای هر بخش هزینه می گیرند و مثلا می گویند امکان ساخت 10 صفحه x تومان و امکان ساخت 20 صفحه y تومان ! پیشنهاد می شود از سایت سازی استفاده کنید که امکان ساخت نامحدود صفحه و بخش را در اختیار شما قرار می دهد و نیاز به خرید پلن جدا نداشته باشد .
  • امکان ویرایش تصاویر و متون ، درج گالری تصویر و فیلم و صوت و ... از امکاناتی هستند که باید یک سایت ساز در اختیار شما قرار دهد .
  • امکان درج لوگو و فیو آیکون نیز بسیار در برند سازی شما مهم است . پس از سایت سازی استفاده کنید که این امکان را نیز به شما می دهد .
  • سئو در طراحی سایت از مهمترین موارد می باشد ، خود سایت و قالب ها باید از لحاظ کد نویسی برای سئو بهینه باشند و علاوه بر آن امکان درج موارد مربوط به سئو در محتوا گذاری را به شما بدهند مانند درج کلمات کلیدی ، دیسکریپشن و ... . پس حتما این امکانات را نیز باید در هنگام تهیه سایت مد نظر قرار دهید .
  • سایت ساز باید امکان پارک دامنه اختصاصی شما را بدهد و محدودیتی برای شما قائل نشود و شما باید بتوانید هر تعداد دامنه می خواهید بر روی سایت خود قرار دهید.
 
 

بهترین سایت ساز کدام است ؟

  • امنیت ، سرعت و کارایی سایت از مزایای یک سایت خوب است که در بالا به برخی از نکات آن اشاره کردیم . امکانات زیادی وجود دارند که سایت ساز های مختلف در اختیار شما قرار می دهند . امکانات را مطالعه کنید و با یکدیگر مقایسه نمایید تا بهترین انتخاب را داشته باشید .
  • قیمت نیز تاثیر بسزایی باید در انتخاب شما داشته باشد . علاوه بر قیمت مناسب اولیه باید بدانید سایت ساز ها نیاز به تمدید سالیانه دارند . پس در هنگام انتخاب سایت ساز هزینه تمدید سالیانه آنها را نیز بررسی نمایید .
  • اگر سایت سازی به شما فضایی رایگان ارائه می دهد بپرسید آیا در هنگام تمدید نیز این فضا ( هاست ) رایگان است یا خیر .
  • دامنه مهمترین بخش طراحی سایت است . دامنه را همیشه به نام خود ثبت کنید و سعی کنید از دامنه های رایگان ارائه شده توسط سایت ساز ها خودداری نمایید . ( برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله دامنه چیست و چگونه دامنه انتخاب کنیم مراجعه نمایید )
  • فرایند ساخت سایت اولین قدم است ، شما در هنگام کار با سایت و محتواگذاری باید بتوانید با سیستم کار کنید . پس داشتن یک پنل کاربری ساده و همراه با آموزش های لازم برای راه اندازی وب سایت شما لازم است . سایت ساز ها باید آموزش های لازم کار با بخش های مختلف را در اختیار شما قرار دهند تا شما بتوانید با خیالی آسوده با سیستم کار کنید .
  • داشتن پنل مدیریت فارسی سایت برای ما فارسی زبانان بسیار اهمیت دارد . سایت ساز های بومی به خوبی این امکان را در اختیار شما قرار می دهند .
  • پشتیبانی اصل هر ارائه خدمتی می باشد . پشتیبانی در وب سایت نیز بسیار اهمیت دارد . وجود یک تیم پشتیبانی در کنار شما که هر ساعت شبانه روز در کنار شما باشد و سوالات شما را پاسخ دهد و در صورت نیاز شما را راهنمایی کنید بسیار مهم است . پس در هنگام خرید وب سایت به نحوه پشتیبانی نیز دقت نمایید.
با بررسی موارد بالا و جمع بندی های دیگر در نهایت شما می توانید بهترین سایت سازی که بتواند خدمات لازم را به شما ارائه دهد انتخاب نمایید . 


پیشنهادی برای انتخاب بهترین سایت ساز :


اگر یک سایت حرفه ای می خواهید که :
  • در عرض یک دقیقه
  • با کمترین قیمت ممکن
  • بصورت فول امکانات
  • با قالب های ریسپانسیو
  • بصورت سئو شده
  • با آموزش کامل بصورت فیلم ، تصویر و متن
  • با پشتیبانی 24 ساعته
  • با پنل مدیریت فارسی
  • 100 درصد بومی
  • بصورت کد نویسی اختصاصی شده با asp.net
  • و با امنیت بسیار بالا
در اختیار شما قرار گیرد ، بهترین گزینهسایت ساز آنلاین یوتابمی باشد .
با مطالعه امکانات و شرایط سایت ساز یوتابو خدماتی که به شما ارائه می دهد و همچنین ملاحظه قالب های حرفه ای سایت ساز یوتاب حتما شما نیز با ما هم عقیده خواهید بود .
طراحی سایت فروشگاهی شروع کنید
طراحی سایت شرکتی شروع کنید
طراحی سایت خبری شروع کنید
طراحی سایت شخصی شروع کنید
طراحی سایت املاکی شروع کنید
دیدگاه کاربران | 0 دیدگاه
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

menusearch